1e trainingsdag - Reisverslag uit Wijhe, Nederland van helma onderweg - WaarBenJij.nu 1e trainingsdag - Reisverslag uit Wijhe, Nederland van helma onderweg - WaarBenJij.nu

1e trainingsdag

Door: helma

Blijf op de hoogte en volg helma

01 April 2014 | Nederland, Wijhe

vandaag begon mijn eerste dag van de officiële training. Met een flink gevulde rugzak met alles waarvan ik maar kon bedenken wat er in kon, zette ik mijn eerste wankele schreden op het trainingspad. Jeetje ik leek wel dronken. Wat een gewiebel, mijn voeten gingen een andere kant op dan de rest van mijn lijf. Maar na 100 meter had ik het geloof ik wel door. Dapper liep ik langs het gemeentehuis, alsof ik al vanaf het begin van het Jacobspad had gelopen.
Grappig, je bent toch wel een bezienswaardigheid met zo'n groot ding op je rug als het eigenlijk nog geen vakantietijd is. Als ik dit had geweten, was ik al veel eerder met een rugzak op gaan lopen: er wordt zelfs getoeterd en fietsers en andere wandelaars reageren ineens veel vriendelijk. Ik blijf teruggroeten en hoi terugroepen. Ik word er wel heel erg vrolijk van.
Het is heerlijk weer en ik ben blij met mijn rugzak met extra ruimte tussen rug en rugzak, de wind waait er lekker tussendoor en dat was ook de bedoeling.
De natuur is prachtig in deze tuin van Nederland. Fruitbomen staan volop in bloei en ik heb al een vakantiegevoel.
Na 3 kwartier maar eens de eerste pauze. 2 flink rode drukplekken op beide sleutelbenen, die laatste zitten ook helemaal op een verkeerde plek. Het is wel duidelijk: zelfs na je 50e gaan je sleutelbenen hangen. Bakkie koffie bij ma en wat computerles weer op de terugweg. Het is nog steeds flink warm en ik loop als een trein. Nog even op ziekenbezoek bij broertje (sporten is zo slecht voor je gezondheid!) en wat zaakjes regelen en dan zit mijn eerste trainingsdag erop. Ik ben tevreden over mijn voeten, de rugzak en mijn klutsknieën. Maar aan die sleutelbenen moet ik nog wat doen. Gelukkig is daar de FB-groep van de Sint Jacobsroute en het probleem is al opgelost. Heerlijk zo'n eerste dag!

  • 01 April 2014 - 22:20

    Raimond:

    Wooohooo!!! het is nu echt begonnen. We vinden het zo spannend. Hoeveel trainingsdagen voor je echt begint?

  • 01 April 2014 - 22:33

    Helma Onderweg:

    @raimond: ik probeer elke dag te lopen, elke dag iets langer. De laatste dag is maandag 14 april, de dag voor ik vertrek. Volgend jaar (of zo) Camino Californië?

  • 01 April 2014 - 22:37

    Raimond:

    Ja hoor, ik zie je wel langskomen lopen dan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

helma

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 200034

Voorgaande reizen:

15 April 2014 - 15 September 2014

de weg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: