opruim afscheidsdag met verrassingen - Reisverslag uit Wijhe, Nederland van helma onderweg - WaarBenJij.nu opruim afscheidsdag met verrassingen - Reisverslag uit Wijhe, Nederland van helma onderweg - WaarBenJij.nu

opruim afscheidsdag met verrassingen

Door: helma

Blijf op de hoogte en volg helma

14 April 2014 | Nederland, Wijhe

Vanmorgen al om 7.00 uur wakker, pelgrimstijd. Ik besluit dat de fles met slaapdrank van zuster Inge toch echt mee moet. Het is een genot om te kunnen slapen zonder wakker te worden. Dus is de rugzak een liter zwaarder geworden. Langzaam opstarten met de mok moccona, wat zal ik dat missen en besluit terstond dat er een pot mee moet. Weer ruim 500 gram in de rugzak. Nog een paar linkjes in de telefoon gezet en dan de deurbel. Uit onverwachte hoek wordt mij moed en veel plezier toegewenst, een enveloppe voor een kaarsje onderweg of in Santiago. Ik ben helemaal verrast. En mijmer nog lang na over wie allemaal weten dat ik naar Santiago ga. Ruim 90 lezers op een van mijn dagverslagen, wie zijn dat? Vinden ze mijn verslagen leuk om te lezen? Zal het mij niet beletten om voluit te schrijven wat mij bezig houdt? Ik woon immers in een dorp............... We zullen het zien onderweg, komt tijd komt raad.
Dan komen Djay en Ayen, stoere jongens al, ze doen de boodschappen, ruimen de auto uit en weer in en eten natuurlijk broodjes met knackworst. Lekker ouderwets, net als vroeger.
Nog even samen de laatste boodschap doen en dat moet het maar zijn. De rest kan ik allemaal onderweg aanschaffen. Nog even mijn tweede slaapadres geregeld in Zutphen en dan gaan we samen naar oma om de inhoud van koelkast en vriezer weg te brengen. De laatste was in de machine en dan is het voor de boys al weer tijd om naar huis te gaan.
Ik breng de auto weg en realiseer me dat ik de komende 4-5 maanden mijn autootje niet bij me zal hebben. Vreemd, mijn dagelijkse buitenhuisje op wielen gaat nu eens niet mee op reis.
In de avond nog onverwacht bezoek, een afscheid, ontroerend, warm en liefdevol, zonder woorden en met tranen. Ook ik zal jullie missen, je hoeft de deur niet bij elkaar plat te lopen om te weten dat je van elkaar houdt en elkaar zult missen. Ik gun iedereen een dergelijke uitdaging, ieder op zijn eigen tijd en eigen manier. Dank je wel voor het trainen, de steun, de liefde en de kans die ik krijg met steun van jullie. Ik ga er iets moois van proberen te maken maar boven al zal ik jullie missen......... Ook voor jullie: Buen Camino!!

• 15 April 2014 - 06:46

Miriam Esselink:

Hoi hel ma
    Tijdje terug hebben we contact gehad ,ik wil je een hele goede reiswensen.
    Kom je denk ik niet tegen ,mischien vndaag als je over Deventer loopt

Gr miriam

• 15 April 2014 - 09:47

Riet Elbers :

Hallo Helma.....ook ik ken jou niet persoonlijk maar ik las bij Jacobs route dat je vandaag op weg gaat! Mijn wens is om volgens jaar te gaan...dus kan ik alvast genieten van jou verhalen. Ik wens je een gezonde fijne en vooral genietende reis toe. Buen Camino...
    Gr. Riet

• 15 April 2014 - 18:14

Roel:

Hoi Helma
    Ik ken je ook niet persoonlijk maar ook ik wil je een hele mooie
    Camino toewensen.
    Ik moet nl. nog een jaartje wachten ik start 21- 03 -2015 ook van uit huis.
    Gr.

• 15 April 2014 - 18:41

Carla:

Hoi Helma,
    Heel veel succes gewenst! Knap dat je dit doet top!!

• 15 April 2014 - 19:30

Gerry Bannink- Heino:

Hoi Helma,

Christel heeft mij verteld hoeveel moeite je voor mij gedaan hebt om mij te bereiken.maar hier ben ik dan.
    ik wil je graag alle goeds wensen en hopelijk een heel fijne reis.

Groetjes Gerry

• 16 April 2014 - 19:37

Joke Van Erp:

Lieve Helma, Het wordt de tocht van je leven. De eerste keer zo lang weg en alleen als vrouw te voet op pad. Het is een wandeling die je nooit meer zult vergeten. Geniet van iedere stap. Ontmoet mooie mensen, voel je veilig want Jacobus waakt over je en neem dat alles straks mee naar huis. Maar voor nu wens ik je een super mooie tocht. Bon Camino. Liefs Joke.

• 17 April 2014 - 11:03

Tonnie:

Hey Helma, je bent al aan de reis begonnen!!! Ik had het niet in de gaten dat je al zo snel vertrok.
    Heel veel succes en sterkte Ik hou je nu dus in de gaten. Groetjes Tonnie