24 april 2017 - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van helma onderweg - WaarBenJij.nu 24 april 2017 - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van helma onderweg - WaarBenJij.nu

24 april 2017

Blijf op de hoogte en volg helma

24 April 2017 | Frankrijk, Cahors

Maandag 24 april 2017.
Vroeg op en het heerlijk buiten. Lekker weer buiten en dat beloofd een mooie dag. En dat werd het!! Al vroeg in de morgen ontdekt Ayen een lieve kaart van mama en natuurlijk meteen op zoek naar de kaart voor Djay. Gevonden, wat lief van mama en deze kaarten moeten goed bewaard worden. Hoewel het erg warm was om te wandelen hadden de jongens er zin in. Alles voelt beter dan gister dus vol goede moed op stap. Met zijn 3-en genieten we van het mooie weer en de prachtige uitzichten. We maken veel foto's en filmpjes (want dat hadden papa en mama gezegd). In de middag wordt het wel erg warm (tegen de 30 graden) en we genieten van een lunch langs de weg. Dat hadden we ook wel even nodig. Nu nog het laatste stuk over de gortdroge berg en we zijn dan ook blij als we Cahors in het dal zien liggen. We genieten van het uitzicht over de stad met de spoorbrug en de Duivelsbrug. Maar het is te warm om lang stil te staan. Achter een transformatorhuisje gaan we even in de schaduw zitten om bij te komen want zo steil naar beneden valt niet mee. De stad is druk en oversteken soms een levensgevaarlijke onderneming. een warm welkom bij de pelgrimsonthaal. Twee oudere dames voorzien ons van wat koel drinken, natuurlijk een stempel en een plattegrond van de stad. Met Djay als navigator komen we al snel bij de gite "papillon vert". We worden vriendelijk ontvangen door Jacky de gastvrouw. En wie hebben we daar? Pierre uit Estaing. De jongen die er flink op gestudeerd had om accentloos engels te kunnen spreken. Hij zit met een tenditis en houd wat rust. Hij gaat morgen op zoek naar een gite die hij over wil nemen. Leuk!! Na wat drinken en een handingekleurde stempel brengt Jacky ons naar de slaapplek. Dit is in een 100-den jaren oud huis dat in een straat staat die zo smal is dat er amper daglicht is. Het gebouw is inderdaad erg oud maar ziet er mooi uit. We slapen op de 3e etage dus veel klimwerk over onregelmatige en krakende traptreden. Het hele huis ruikt naar wierook want dat wordt hier driftig aangestoken. Even is het lekker maar na een poosje ben je er wel klaar mee. Omdat het wel een uur kan duren voordat het badwater op temperatuur is gaan we eerst maar de stad in. We branden een kaarsje in de prachtige kathedraal. Gaan op zoek naar een warme bakker en een supermarkt waar we alvast inkopen doen voor de lunch van morgen.
Bij de shoarmaboer eten de boys weer even de verloren calorieen erbij: kipnuggets. Ik vind het geen verantwoorde (ahum) plek voor een avondmaaltijd en daarom eindigen we bij de italiaan die Jacky ons geadviseerd had. Het eten is verrukkelijk, de wijn ook en de temperatuur is nog steeds 24 graden. Maar we moeten toch naar bed maar eerst nog de douche. De jongens samen lekker op een kamer en ik in een bed vlak bij de deur. Welterusten!!

• 27 April 2017 - 21:45

Margret:

Wat gezellig even een weekje samen

• 27 April 2017 - 22:39

Henk Uut Raolte:

Mijn bewondering voor jullie prestatie stijgt met de dag. Veel voorspoed en plezier samen.