dag 8: Goch Kessel naar Weeze - Reisverslag uit Weeze, Duitsland van helma onderweg - WaarBenJij.nu dag 8: Goch Kessel naar Weeze - Reisverslag uit Weeze, Duitsland van helma onderweg - WaarBenJij.nu

dag 8: Goch Kessel naar Weeze

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg helma

22 April 2014 | Duitsland, Weeze

Vanmorgen pas om half 8 wakker, dat is laat voor mij maar ik lag er gister ook veel later dan normaal in. De gastvrouw (Margje) is al druk met haar beestenspul. Het lopen wel tig honden rond en achter het huis lopen nog paarden. Het zonnetje schijnt heerlijk en ondanks dat het gisteravond regende en het thuis geonweerd heeft is het prachtig weer. Een ochtend sigaretje in de morgenzon, hoe lekker.
Margje heeft wel 7 honden (geloof ik) en ze vertelt dat afgelopen zondag er weer een nest met puppies geboren is. Een aantal daarvan schenkt ze aan de vereniging voor geleide honden, hoe nobel. Ze werkt ook nog in de zorg en al met al is ze erg druk met haar dieren opvang, gastadres en werk. Maar ze haar hart en ziel er in liggen. Om 9.00 uur ontbijt met moccona van geitenmelk. Dat smaakt net als gewone melk. Lekker hoor!
Om iets over half 10 op stap en binnen een half uur ben ik daar waar ik gister geeindigd ben en heb dus inderdaad flink omgelopen. Het is al warm en de jas kan meteen al uit. Het is erg rustig in het natuurgebied. Is zie omgeknaagde boven. Bevers? Iets verder op is de zand en grind winning. Honderden meters lang is er een transportband die e.e.a. naar een bedrijf brengt. Het uitgebaggerde deel wordt keruig aangeharkt door een tuinbedrijf en dat zal over een paar jaar ook een prachtig natuurgebied zijn. Ik zal de hele dag langs de Niers lopen, een klein riviertje met een smal paadje ernaast en een prachtige natuur. Plots zie ik een giga grote oude muur. Met een groot binnenplein dat vol staat met tipitenten. Dat zou leuk overnachten zijn. Later toch maar eens lezen wat dit nu eigenlijk was. En verder langs de Niers. In een bocht is het tijd voor ontbijtje maar helaas, ik sta met beide schoenen in de hondenstront en niet zo'n klein beetje ook. Ik stink een uur in de wind. Er zit niets anders op dan het hete water uit de thermosfles te gebruiken om de schoenen nog enigszins schoon te krijgen. De strontlucht zit nog een hele poos in mijn neus. Gelukkig groeit en bloeit er van alles langs de Niers en dat verdrijft de vieze lucht. Ik geniet me helemaal gek. Wandelaars spreken me aan vanwege mijn "moessel" op mijn rugzak. Krijg er hele rare gedachten bij, een mossel op mijn schouder.....
Ik lijk in de middle of nowhere te lopen en ik vind het heerlijk. Ik moet er eingelijk niet aan denken dat ik voortdurend met iemand anders aan het lopen zou zijn. Zoals op de camino vanaf Sint Jean Pied de Port. Ik hoop toch echt niet dat het een soort Nijmeegse 4daagse sfeer is. We zullen het zien. Om 13.00 uur ben ik in Goch. Mooi stadje met erg mooi park, vooral gericht op kinderen. Dus veel speeltoestellen en moeders die niets te doen hebben. Heerlijke lunch in het zonnetje en een bezoek aan de kerk. De schoonmaker is druk aan het vegen in de kerk en er is niemand die een stempel kan zetten. Ja die kan wel gebeld worden, maar dat vind ik ook zo wat. Om 14.00 uur begin ik aan de 12,5 km naar Weeze. Het landschap en het pad blijft onveranderlijk mooi. Hier en daar staat zomaar een kruis op een plek dat je denkt: waarom hier? De meeste kruizen zijn geschonken door families ter ere van iets. Om klokslag 17.00 uur ben ik in Weeze. Ik heb nog geen slaapplek en stap het eerste het beste hotel binnen. Helaas. Maar ze hebben nog wel een adres en ja hoor, plek zat. Een hotel, een echte dus. De eigenaar wil erg graag laten weten dat hij ook Nederlands spreekt en vertelt dat zijn vrouw de 4 daagse loopt. Ik zie de link niet, maar het zal wel. Op mijn kamer doe ik snel de was en een heerlijke douche. Teken inspectie levert geen teken op. Wel een blaar, nou ja een soort eeltblaar, want ik voel hem niet. Ik doe er even nix mee. Morgen toch maar een klein stukje lopen. Ik zie wel.
Om 18.00 uur eten en daarna alle achterstallige verslagen geschreven. het plaatsen van foto's lukt ook nu niet. ik begrijp er nix van en vind het wel jammer. Ik kijk in ieder geval wel altijd graag naar de foto's als ik iemands reis volg. Zo leuk, Linda maakt een boek voor Ma zodat het wat makkelijker leest dan op de pc. Ik heb haar foto's gemaild.
Ik ga nu lekker op bed. Morgen wordt het weer mooi weer wordt er geappd. Ik word poepiebruin als dit zo door gaat.

  • 22 April 2014 - 23:11

    Benno:

    Is dit al de tweede zevende dag? Vandaag kreeg ik ook bericht over dag 3 en 4. Maar jij bent weer een stukje dichter bij Santiago.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

helma

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 2711
Totaal aantal bezoekers 200051

Voorgaande reizen:

15 April 2014 - 15 September 2014

de weg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: