dag 10: rustdag Kevelaer - Reisverslag uit Walbeck, Duitsland van helma onderweg - WaarBenJij.nu dag 10: rustdag Kevelaer - Reisverslag uit Walbeck, Duitsland van helma onderweg - WaarBenJij.nu

dag 10: rustdag Kevelaer

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg helma

26 April 2014 | Duitsland, Walbeck


Vanmorgen al ruim voor 6.00 uur wakker. Heerlijk nagedoezeld. De hak doet nog erge pijn desondanks goed geslapen. Heb heel even Internet via de wiki van het hotel maar dat is van erge korte duur. Lekkere douchen met flink harde straal. Dat zijn toch wel de lekkerste. Tegen kwart over 8 ontbijten. Er staat voor een heel leger aan eten. Ik jou het maar bij veel en gezond. Totdat de olieboer de tank komt bijvullen. De eetzaal vult zich met een vieze benzinelucht alsof ik op een benzinestation sta en iemand heel erg geknoeid heeft met de brandstof. Niet te harden. De ontbijtjuffrouw verontschuldigt en ik vraag haar meteen naar de plaatselijke VVV. Na een brede uitleg onthouden ik in ieder geval dat ze het gemeentehuis aan het verbouwen zijn. Ik doe maar eerst de was en besluit toch maar wat spullen naar huis te sturen. De beker van de moccona kan weg. Een wintermuts ook en dingen die ik onderweg heb verzameld voor in het boek dat ik ooit ga maken. Ook wil ik een makkelijke broek waarvan niet meteen iedereen kan zien dat ik iets aan Outdoor doe. Op weg naar het gemeentehuis zie ik al een paar kandidaten hangen. Bij het gemeentehuis wordt ik verwezen naar weer een andere plek. De postbode weet me de weg te wijzen naar het postkantoor en daar koop ik een box. Die kan ik morgenvroeg meteen afleveren als ik op weg ben naar Waldbeck. Met de doos onder de arm wil ik de oorspronkelijke kerk in van Kevelaer maar alles is dicht. Ik schaf me een makkelijke broek aan en doe er ook nog een lichtgewicht ding bij. Lekker met deze warmte. Terug in het hotel torn ik eerst het elastiek uit de pijlen. Dat lukt redelijk. Daarna is het tijd voor de lunch. Het gemeente-infopunt heeft vast pauze. Op het plein in de zo'n bestel ik een taartpunt waar ik 3 dagen op kan teren en met een flinke latte machiatto zit ik heerlijk in de zon die door mijn broek heen brandt. ik schrijf alvast mijn dag verslag, weet immers maar nooit wanneer ik weer Internet heb. In de basiliek krijgt iemand orgelles.
Om half 2 op stap naar de tourist info. Ik krijg een prachtige Kevelaerstempel en word er helemaal vrolijk van. De stempelaarster wil me ook wel helpen met telefoonnummers voor slaapadressen morgen in Walbeck. Ga straks bellen. Ik probeer nog een keer de parochiekerk van Kevelaer en hij is gewoon open. Een prachtige redelijk nieuwe kerk lijkt het aan de binnenkant. De buitenkant lijkt veel ouder. Het interieur is strak met lichte tinten en stylistische glas in lood ramen. Erg mooi. De kerk is ooit afgebrand en weer opgebouwd, dat verklaard het oude en het nieuwe. Onderweg kom ik hele schoolklassen tegen die les lijken te krijgen in alles wat Kevelaer aangaat. Ze zijn amper een jaar of 8. Nog wat inkopen voor morgen onderweg en ondertussen is de zon verdwenen. Het is nog wel heel erg lekker weer en op het terras geniet ik van het kijken naar mensen. Om half 2 richting de tourist-info. De mevrouw geeft me een prachtige stempel en telefoonnummers voor morgenavond. Straks maar even bellen. Ik loop alle bezienswaardigheden nog een langs en ben er wel klaar mee. In het hotel komt de vrouw die onder mij woont haar excuses maken voor het harde geluid van de tv gisteravond. Ze is behoorlijk doof en lijkt permanent op de tweede verdieping te wonen. Ze hadden vanmorgen de verkeerde de excuses gedaan. Ze dacht dat ik gisteravond in het rood gekleed was (ik was wel des duivels maar alleen mijn rugzak is rood). Om 15.00 uur wil ik toch nog even zien wat de pelgrimsmis inhoud maar ook nu gaat het weer niet door. Jammer maar het is niet anders. Ik pak de doos voor het thuisfront in en loop nog wat winkels in en uit. Jammer dat de rugzak al veel te zwaar is.......
Om 17.00 uur begint het flink te waaien. De lucht blijft helder blauw. Vast ergens een flinke bui gevallen. Het koelt ineens flink af.
Ik ben er aan toe om morgen verdere wandelen. Ik hoop dat mijn voet het een beetje houdt.

  • 26 April 2014 - 16:40

    Gerry Bannink:

    Helma,omdat je voet pijn doet,is het misschien een goed idee een poos verder te gaan op een step,
    dan belast je de voet niet zo zegt mijn man.Proberen waard?
    Sterkte!

  • 25 April 2016 - 19:30

    Tino:

    Laat de limousine wel Eem langs kom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

helma

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 200320

Voorgaande reizen:

15 April 2014 - 15 September 2014

de weg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: